Bedankt

Bedankt voor uw contactaanvraag.

Wij bellen u zo snel mogelijk op.

Heeft u nog een vraag?

  • Waarom kan Kozion deze kwaliteit tegen zulke voordelige prijzen leveren?

    Doordat Kozion geheel onafhankelijk werkt, dus niet via één vaste fabriek, leverancier of franchise formule kan er altijd tegen de beste voorwaarden worden ingekocht. De beste kwaliteit tegen de voordeligste prijzen. Kozion heeft geen contractperioden of afnameverplichtingen. Omdat daarnaast de montage door eigen personeel wordt uitgevoerd kan het totaalpakket tegen de meest gunstige prijzen aan de klant worden aangeboden.

    Levert Kozion echt de beste kwaliteit kunststof kozijnen?
    Bij Kozion staat de beste kwaliteit bovenaan. Kozion levert alleen kozijnen welke voldoen aan alle mogelijke keurmerken en ook hier geldt het voordeel van de onafhankelijke positie van Kozion. Alleen leveranciers met producten van de hoogste kwaliteit komen in aanmerking om leverancier van Kozion te mogen zijn.

  • Hoe kan ik een prijsopgave krijgen van Kozion?

    Indien u een exacte prijsopgave wilt kunt u contact opnemen via het invulformulier of bellen met Kozion om een afspraak te maken met een adviseur. Deze komt geheel vrijblijvend bij u thuis de situatie bekijken en stuurt u vervolgens een uitgebreide offerte toe. Aan de hand van deze offerte kunt u een bezoek brengen aan de showroom of kan een vervolgafspraak worden gemaakt.
    Uiteraard kunt u ook eerst een kijkje komen nemen naar de diverse mogelijkheden in onze uitgebreide showroom. Wanneer u de globale maten en eventueel een foto meebrengt kan hier in de meeste gevallen al een richtprijs worden gegeven.

  • Heeft Kozion ook kortingsacties?

    Van Kozion krijgt u een prijs welke gebaseerd is op de werkelijke kosten. Wij rekenen niet een percentage extra om dit later van de prijs af te kunnen halen of een extra aanbieding te kunnen doen. Een aantal bedrijven werken wel op deze manier en proberen u tot een handtekening te verleiden door een flitsende korting welke ze eerst op de prijs hebben gezet. We houden u als klant uiteraard wel op de hoogte van eventuele fabrieksacties of reclamekortingen welke we aan u kunnen doorbereken.

  • Wanneer kan ik het beste de showroom bezoeken?

    U bent van harte welkom om binnen te lopen om zo een goede indruk te krijgen van alle produkten en de werkwijze van Kozion. Indien u al een offerte van Kozion in het bezit heeft willen wij u vragen tevoren even contact op te nemen om er voor te kunnen zorgen dat uw eigen contactpersoon op dat moment ook aanwezig is. De reguliere openingstijden van onze showrooms zijn hier terug te vinden.

  • Hoe worden de kozijnen gemonteerd?

    De producten van Kozion worden volgens de strengste normen en eisen gemonteerd. In de showroom van Kozion aan de Stadionlaan te ’s-Hertogenbosch hebben we een opstelling gemaakt waarmee we op een duidelijke manier de principes van de montage kunnen tonen. Kozion werkt geheel volgens de montagerichtlijnen zoals voorgeschreven door VKG en SKG.

  • Wat is het verschil tussen diverse bedrijven

    Kwaliteit, prijs en service. Kozion beschikt over een zeer ruime bouwkundige ervaring en werkt met fabrikanten die bekend staan om hoogwaardig kwalitatieve producten. De prijzen tussen de goede bedrijven liggen over het algemeen dicht bij elkaar. Montage en service vindt Kozion erg belangrijk en daarom wordt er gewerkt met eigen montagepersoneel en een eigen servicedienst.

  • Waarom zou ik kiezen voor kunststof kozijnen?

    Kunststof is een bijzonder materiaal. Een materiaal dat zich in het bijzonder leent voor toepassing in gevelelementen. Bovendien is kunststof op het oog niet meer te onderscheiden van hout. Het is een materiaal dat zich probleemloos laat blootstellen aan alle weersomstandigheden. Alle kunststof kozijnprofielen die Kozion verkoopt zijn vorm- en slagvast, goed isolerend, en in vele kleuren verkrijgbaar. Kozion levert kunststof kozijnen in vele kleuren door middel van een folie voorzien van houtnerfstructuur. Kunststof kozijnen van Kozion zijn standaard voorzien van inbraakwerend hang- en sluitwerk volgens weerstandklasse II. De fraai vormgegeven constructie zorgt voor ongekende stevigheid. Daardoor isoleren ze perfect en is er in combinatie met de isolerende beglazing amper geluid van buiten te horen.

  • Klopt het dat er condens kan optreden bij HR++ isolatieglas?

    Het is in feite een bewijs van goede isolatie, wanneer er condensatie optreedt aan de buitenzijde van een raam met hoog-rendement (HR-) glas. Hoe beter een raam isoleert, des te minder condensvorming zich aan de binnenzijde van een ruit zal vormen. De glaskwaliteit wordt door TNO uitgedrukt in de U-waarde. Hoe hoger de isolerende kwaliteit van het glas, des te lager de U-waarde. Gewoon dubbel glas bijvoorbeeld heeft een U-waarde van 2,8, HR++ scoort 1,2 op deze schaal. Misschien is het een onverwachte bijkomstigheid dat de kans op condensatie aan de buitenzijde groeit naarmate de beglazing beter isoleert. Door de goede isolatie blijft de buitenruit kouder. In sommige weersomstandigheden kan deze temperatuur dalen tot onder het dauwpunt, waardoor de waterdruppels zich op het raam vormen.

    TNO heeft dit verschijnsel in kaart gebracht. Uit dit onderzoek blijken drie factoren vooral van invloed te zijn op de uitwendige condensvorming. Naast de genoemde lage U-waarde, spelen ook een lagere binnentemperatuur en een grotere hellinghoek een rol. Een schuin dakraam heeft vaker condens aan de buitenkant dan een verticaal raam; hoe horizontaler, des te meer condensvorming. Ook als de binnentemperatuur lager is, condenseert er eerder damp aan de buitenkant. Verdeeld over het jaar blijkt de kans op condensatie het kleinst in de winter en het grootst in de zomer.
    Al met al blijkt de condensvorming een bevestiging van de glaskwaliteit. Voor de rest wordt de condensatie veroorzaakt door factoren die niets met glaskwaliteit te maken hebben. Overigens vindt de condensvorming altijd in de nacht en vroege ochtend plaats. Vooral in de zomer is de condens weer snel verdwenen.

Reviews van onze klanten

Wat zeggen anderen over ons

U kunt ervan op aan dat wij het altijd netjes afwerken

"Heel fraai plaatje is het geworden! Vriendelijke mensen en prima service als je ze nodig hebt."

"Fijn hoe er meegedacht werd in de showroom om tot een mooi eindresultaat te komen. Wij hebben alle ramen en kozijnen laten vervangen en Keralit op de gevel laten plaatsen. Heel fraai plaatje is het geworden! Vriendelijke mensen en prima service als je ze nodig hebt."

-- Roel Verder

"In nog geen 6 uur waren beide netjes geplaatst, daarna werd het geheel nog netjes afgetimmerd (zo netjes dat we er zelf niets meer aan hoefde te doen om het netjes te hebben)."

"Onlangs heeft Kozion een raamkozijn en een voordeur geplaatst. De 3 heren waren keurig op de afgesproken tijd aanwezig. In nog geen 6 uur waren beide netjes geplaatst, daarna werd het geheel nog netjes afgetimmerd (zo netjes dat we er zelf niets meer aan hoefde te doen om het netjes te hebben). Een zojuist gearriveerde slimme deurbel werd ook snel gemonteerd. Kortom alle lof voor Kozion."

-- Toine Frijters

"Vandaag terug naar showroom geweeest om de laatste puntjes op de I te zetten en de offerte te tekenen. Wederom weer vriendelijk en gastvrij ontvangen"

"Fijn ontvangst in de showroom waar ze de tijd voor je nemen. Ze zijn ook aan huis geweest om het een en ander door te spreken. Daarna conform afspraak en tijdig de offerte ontvangen. Bij vragen Staan ze klaar om deze te beantwoorden. Vandaag terug naar showroom geweeest om de laatste puntjes op de I te zetten en de offerte te tekenen. Wederom weer vriendelijk en gastvrij ontvangen. Bent u op zoek naar kunstof kozijnen, is Kozion een heel fijn bedrijf en legt alles haarfijn uit. Eén echte aanrader dus."

-- Joost van der Velden

"We zijn erg blij met het eindresultaat! Hele vriendelijke monteurs!"

"In twee dagen heeft het montageteam de oude kozijnen vakkundig en netjes vervangen. We zijn erg blij met het eindresultaat! Hele vriendelijke monteurs!"

-- Mieke Litzroth

"Op advies van de monteur voorkant trespa niet vervangen (was achteraf ook niet nodig)"

"Afgelopen week dakkapellen laten voorzien van nieuwe kozijnen door kozion, tevens de trespa laten vervangen.Op advies van de monteur voorkant trespa niet vervangen (was achteraf ook niet nodig),maar achter alles vervangen,waar in eerste instantie alleen de zijkant zou worden gedaan,nu ziet alles er weer perfect uit. Mooi werk geleverd door prettig monteurs."

-- Tedd V d Meijden

"In de winkel bij het maken van de offerte ook netjes geholpen."

"Nieuwe voordeur geplaatst incl. De kozijnen. Hele vriendelijke monteurs. Ook netjes. In de winkel bij het maken van de offerte ook netjes geholpen. Ik ben dik tevreden."

-- Thea Bloemberg

"Helaas was tijdens montage 1 ruit gesneuveld. Dit is door kozion netjes opgelost en er is met spoed een nieuwe ruit geplaatst."

"Vanaf begin tot eind goed geholpen door kozion. Vanaf het eerste moment in de showroom goed contact gehad met Bart. Duidelijke uitleg overal over en als we telkens wat dingen wouden wijzigen was dit geen probleem en binnen een paar dagen een nieuwe offerte met alle aanpassingen in de mail. Na een half jaar wachten eind juli zijn de kozijnen geplaatst. De mannen hebben ook het metselwerk voor rekening genomen wat mijn wens ook was. Dit kon verder bij geen 1 ander kozijn bedrijf. Voor mij was dit een pluspunt omdat ik geen zin had hier weer een aparte aannemer voor in de hand te nemen. De mannen zijn 3 hele dagen bezig geweest met het werk. Tijdens het begin van elke dag had ik meestal wat kleine aandachtspunten die ik besproken had met de monteurs en deze werden gelijk opgepakt. Helaas was tijdens montage 1 ruit gesneuveld. Dit is door kozion netjes opgelost en er is met spoed een nieuwe ruit geplaatst. Verder nog wat kleine dingetjes gehad met dat er verkeerde glaslatten geleverd waren bij 1 raam. En een deur rubber was gescheurd was. Dit is ook netjes opgelost na 1 telefoontje. Al met al een super ervaring gehad met kozion. Ook naderhand als we vragen waren of mbt de glaslatten en het gescheurde rubber werd ik netjes terug gebelt en werd er gelijk de juiste acties uitgezet door hun en alles snel opgelost. Bedankt voor het goede werk en goede nazorg"

-- Sander Pols